Hoger onderwijs

Hogeschool Utrecht

Wat je kan, is belangrijk. Maar met wie je bent, maak je het verschil. Daarom leren studenten bij ons meer dan een vak. Ze leren talenten te ontplooien en nieuwe wegen te kiezen. Hoe ze dat leren? Samen. Wij verbinden studenten, onderzoekers en organisaties om samen vorm te geven aan de wereld van morgen.

 

In het kort

Sector

Hoger onderwijs

Soort bedrijf

NGO

Standplaats

Utrecht

Manier van werken

Hybrid

Onze cultuur

Eén van de vijf ambities uit het HU ambitieplan 2026 is digitalisering, waar wij als dienst IM&ICT natuurlijk graag aan bijdragen. Met meer dan 100 medewerkers werken we steeds meer samen met collega’s van andere afdelingen.

Ambitieus
We hebben de ambitie om voorop te lopen in digitale ontwikkelingen.

Doorontwikkelen
We zijn continu in ontwikkeling en blijven bezig om onszelf uit te dagen.

Menselijk
We hebben oog voor jou en wie je bent, waar wordt jij enthousiast van?

Wat hebben wij nieuw talent te bieden?

Als medewerker van de afdeling IM&ICT loop je altijd voorop bij nieuwe ontwikkelingen. Een nieuwe tool voor online leren? Een livestream met de mogelijkheid van directe interactie? Met je team werk je aan oplossingen waar het hoger onderwijs echt wat aan heeft. Gewoon, omdat je over de vereiste kennis en vaardigheden beschikt en je graag aan de slag gaat voor onderwijs en onderzoek.


 

 

1. Agile

We werken Agile: om de samenwerking binnen teams te stroomlijnen maken we gebruik van de agile scrum methode. Iedere werkdag begint het team van Lotte van Leengoed (Product Owner team Media) met een ‘daily stand-up’, waarin de teamleden de werkzaamheden doorspreken. ‘Waar heb je gisteren aan gewerkt, waar ga je vandaag aan werken en waarvoor heb je elkaar nodig?’ Hoe ze vervolgens aan de slag gaan, bepalen ze als team zelf. ‘We krijgen hier echt heel veel vrijheid. We werken samen met de docenten en kunnen ze heel direct verder helpen.’

2. Het hele plaatje

Het draait niet alleen om techniek bij ICT. Xiaojie Bormans is Business analist bij Identity & Acces Management: ‘Het gaat om het proces. Je moet het hele plaatje kunnen snappen. Opdrachtgevers denken vaak dat ze een technisch probleem hebben, maar vaak is dat niet zo.’ Haar rol is dan: vragen stellen, erachter komen waar de opdrachtgever echt behoefte aan heeft. ‘Een gebruiker die data wil doorsturen vraag ik: welk probleem lost dat op? Als ik een vraagstuk duidelijk krijg, kunnen we het probleem samen oplossen.’ Dan kunnen haar technische collega’s ermee aan de slag.

3. Werk direct in de praktijk

Rinske Plomp is Privacy manager, privacy issues genoeg binnen een grote hogeschool. En niet bepaald theoretische vraagstukken: ‘Het gaat hier over de studenten en over het onderwijs.’ Precies wat werken bij deze hogeschool voor haar zo leuk maakt. ‘Ik heb direct te maken met vragen uit de praktijk.’ Bijvoorbeeld over het gebruik van video’s bij afstandsonderwijs. Wat mag wel en wat mag niet? En hoe zit het met de privacy van studenten die thuis een online toets maken?

Contactpersoon:
Alexandra Davoli

Alexandra Davoli is Recruitment Businesspartner voor de afdeling IM&ICT. Benieuwd wat het werken als ICT'er bij Hogeschool Utrecht inhoudt? Stuur haar een berichtje en wie weet ontmoeten jullie elkaar snel voor een virtueel kopje koffie of thee om de mogelijkheden te bespreken.

Alles
Developer
Marketing
Service